söndag 18 december 2011

Julmys

Idag har jag jobbat från 11-17.
Efter jobbet åkte jag hem och åt mat med mamma och pappa.
En stund senare fick jag ett samtal från min vän Louise. Jag bjöd över henne för pepparkakshus-bygge och lite julmust för att få upp julstämningen lite.
Med snö utanför fönstret och julmust i glasen så kämpade vi med pepparkakshuset.
Förra året var Louise också med när jag gjorde pepparkakshus faktiskt.. men i år kände vi att vi ville göra något annorlunda.
Jag hade väl en liten vit vision med lite röda detaljer, men inget blir ju som man har tänkt sig..
Men pepparkakshuset blev bra i alla fall och väldigt fint!

Senare på kvällen åkte vi till Hälla (med Louise som nyligen tagit körkort som chaufför :D) och solade på solstudion.
Brände mina fötter märkte jag när jag kom hem.. men det var det värt för jag ska ju på bal på tisdag!
Vill man vara fin får man lyda pin!



Så här såg pepparkakshuset och granen ut förra året.


Årets pepparkakshus 2011



Mums!


Taket = Kristyr, non-stop, polkgris och pärlströssel


Där skulle jag vilja bo... Längtar tills jag får äta upp det 13:e januari!


Ska lägga upp en bild när det står i vårt tomteland också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar