måndag 26 juli 2010

Oslo!

Nu är jag framme i Oslo efter en lång bussresa. Bussresan igår var inte så farlig som de brukar vara. Jag satt själv i tre timmar, as skönt! Och det var bara unga passagerare(inga gamlingar som hostar, rapar och snarkar) Jag sov iallafall en timme eller två..tills en tjej kom och satte sig bredvid mig. Jag tänkte "gud va skönt med en ung tjej" tills hon började packa upp sina saker.. Det börjar med att hon tar fram en svart bok, och inte fören då så tittar jag upp och får se att det är ett emo. " aja skit samma" tänkte jag. Hon satte sig, satte sin colaflaska och sin bok( som tydligen handlade om någon varg-kille och var skriven på engelska) i stället som satt fast i stolen framför henne. Jag lutar mig mot fönsterrutan och tänker inte mer på det tills.. hon sätter på sig hörlurarna och sin musik! då började helvetet! Hon lyssnade på sån där dampmusik där dom bokstavligt skriker och verkligen slår sönder instrumenten, som om någon med en dålig uppväxt tar ut sin aggression på några stackars musikinstrument och skriker - DIE MOTHERFUCKER, DIEEEE!. Jag satte på mig mina hörlurar med min musik, men jag hörde igenom hennes musik genom mina hörlurar och musik. I TRE TIMMAR hörde jag hennes musik och kände hennes gungade i takt med hennes musik. Jag stod inte ut och jag fattade inte hur hon klarade av att lyssna på sånt i TRE TIMMAR i streck.. herregud.
Det var skönt att komma fram iallafall.

Igår tog vi det lugnt, packade upp så. Senare på kvällen hyrde jag och Linda film och skrattade så vi nästan grät. Vi hyrde Stepbrothers, Year One och Funny People.
Idag har vi varit på ett träningscenter där Linda brukar dansa, och som tur var så känner Linda han som håller i danspassen så jag fick också prova på gratis. Det var min första danslektion i hela mitt liv, streetdance. Det var jätte kul och jobbigt, dock så är ju jag lite stel i kroppen jämfört med Linda men..
Nu ska vi duscha och sedan gå ut och äta på hennes jobb, T.G.I Friday's. Mums!

Här är lite bilder från mitt förra Oslobesök.





Oslo 26 juli




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar